niedziela, 20 września 2015

Error 36

Error 36 to zmora użytkowników komputerów Apple. Pojawia się wtedy, gdy się kopiuje dane z dysków zewnętrznych - zarówno dysków twardych, jak i USB. Przez ten błąd o mało co nie straciłem wielu gigabajtów swoich danych. Kiedy błąd się pojawił i nie mogłem skopiować pewnych plików, zapuściłem program systemowy do naprawy dysków. Ale on nie mógł naprawić początkowo dysku i zalecał format. Może bym i sformatował dysk, ale szkoda tego robić, gdy są na nim dane, których nie mogę skopiować przed formatem. Kropka.

Wreszcie po kilku przebiegach udało się dysk naprawić. Ale nadal był Error 36. Znów kropka. Ale od czego jest Wujek Google? I okazało się, że na Error 36 jest banalne rozwiązanie w terminalu systemu MacOS. To polecenie dot_clean, po wpisaniu którego robi się spację a następnie przeciąga się do okna terminala katalog zawierający "errorowane" pliki. I ów dot_clean robi swój clean na tyle skutecznie, że ten błąd znika. 

Ulżyło mi - przez ten duperel (bo ten error to jest  objaw jakiś śmieci na dysku zewnętrznym) o mało co nie poddałem się i nie sformatowałem dysku tracąc dane (bo nie mógłbym ich skopiować). A teraz już wiem, jak w prosty sposób likwidować ten znienawidzony błąd. 

Jedno proste polecenie i ruch myszką - i problem znika :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz