czwartek, 23 listopada 2017

Wybór

Ostatnio bardzo interesuje mnie kwestia nabycie opatrzonego sobie przeze mnie telefonu. Zmieniła mi się tydzień temu optyka, znalazłem bowiem zupełnie przypadkiem model telefonu idealnie odpowiadający moim potrzebom. Co prawda jeśli chodzi o aparat fotograficzny, to ma on oczywiście mniejsza rozdzielczość matrycy, ale w porównaniu do smartfonów Sony (a ja upatrzyłem sobie XA1) każdy telefon będzie miał praktycznie matryce znacznie mniejszą. Jednak znający się na fotografii wie, że na jakość obrazu mają wpływ czy rzeczy - optyka aparatu, matryca (rozdzielczość, ale również czułość matrycy, szybkość działania, poziom zaszumienia i tym podobne parametry), a także oprogramowanie (rozumiane jako firmware) aparatu.

W efekcie doszedłem do wniosku, że telefon który, sobie obecnie upatrzyłem, jest najlepszym spośród możliwych. Ma bowiem aparat wzbogacony o dodatkowe funkcje, których Sony nie posiada, do tego wyposażono go znacznie pojemniejszą baterię, czytnik linii papilarnych, rozdzielczość Full HD i przede wszystkim takie wzornictwo, wobec którego Sony kompletnie kapituluje. Warto wspomnieć tutaj o tym, że ja przeważnie oglądam mój telefon z wyłączonym ekranem, gdy leży na moim biurku koło komputera i rzucam na niego przypadkiem okiem. W takiej sytuacji nie koncentruję się na odczytywaniu tego, co jest na ekranie (bo czegoś takiego nie ma), ale na mimowolnej ocenie estetyki samego aparatu telefonicznego. Zdecydowałem się więc stuprocentowo na zakup Asusa ZC553KL, zwanego przez niektórych Zenfone 3 Max Laser.

Miło być wreszcie ostatecznie zdecydowanym co do konkretnego telefonu, który chce się zakupić, ale pozostaje jeszcze drobny problem - gdzie i u kogo (oraz za ile) go nabyć. Upatrzyłem sobie tanią aukcję na Allegro, ale niedawno postanowiłem sprawdzić zachowania sklepów w związku z Black Friday. Okazało się, że w sklepie, którego ofertę upatrzyłem sobie na Allegro, dostępny jest bezpośrednio około 40 zł taniej! Sprawdzajcie i wy, obserwując jakąś aukcję na Allegro, bo możecie się podobnie zdziwić. Tym lepiej. Zapuściłem poszukiwania w innych sklepach, prawie tak samo niską cenę dał również X-Kom. Wróciłem na Allegro i sprawdziłem aktualne aukcje. Chciałem bowiem mieć pewność również co do tego, że w tym kanale dystrybucyjnym nie znajdę żadnej lepszej oferty. I tym razem czekało mnie miłe rozczarowanie.

Ale o tym już jutro...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz