środa, 12 kwietnia 2017

Wywrotek smoleński

A byłbym zapomniał, przecież była rocznica katastrofy smoleńskiej. Dla na mnie ta data ma znaczenie szczególne 10 kwietnia 2006 roku zacząłem grać w World of Warcraft. Natomiast w dniu 10 kwietnia 2010, mniej więcej w tym samym czasie, kiedy samolot prezydencki spadał w Smoleńsku, mnie również spotkało małe lądowanie, ponieważ zatrzymał mnie policyjny patrol i musiałem płacić mandat. Gdybym jechał tą drogą dziesięć-piętnaście minut później, zapewne nikt by mnie nie zatrzymywał, bo wszyscy byliby już zajęci sprawą prezydenckiego samolotu. A ja załapałem się "na ostatnią chwilę" w tym zakresie.

Tymczasem ostatnio pojawiły się dwie bulwersujące sprawy związane ze Smoleńskiem, jeśli oczywiście nie liczyć rutynowego, zdziczałego protestu Obywateli RP. Pierwsza sprawa od kilku dni to parówkowa inscenizacja samolotu - śniadanie smoleńskie umieszczone na facebookowym profilu Antyradia. Druga sprawa to reklama milionerów TVN-u z pytaniem o wywrotka smoleńskiego. Nie obstawiałbym, że jest to rasa gołębia. Prywatnie uważałbym że jest odpowiedź D, czyli akrobacje na deskorolce, nazwane tak przez kogoś od katastrofy smoleńskiej. A jednak jest to faktycznie rasa gołębia pochodzącego z regionu smoleńskiego.
Na szczęście Antyradio przeprosiło za parówkowy samolot i odcięło się od tego. Bo ktoś tam to, wiecie rozumiecie, zamieścił. A teraz im przykro i przepraszają. Dobre i to - choć publika z lewej strony i od strony salonu III RP na pewno miała ubaw. Jednak z TVN to inna sprawa. W sumie pytanie mogłoby się pojawić w każdym momencie w Milionerach, ale - jak ktoś słusznie zauważył - gdyby było to w innej porze roku, nikt by na to nie zwracał uwagi. Niestety, umieszczenie tego pytania w zwiastunie świątecznych Milionerów można by uznać za niesmaczną manipulację aluzjami do smoleńskiej tragedii. Nawet jeśli to był głupi przypadek (a i takie się zdarzają) to wyszło jak wyszło.

No i lewacka publika i tak będzie miała w TVN ubaw po pachy - bo śmierć po "drugiej stronie" politycznej sceny nie jest dla nich sacrum.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz