poniedziałek, 27 lutego 2017

Powrót do korzeni?

Wyświetlacz QVGA (dla niezorientowanych dodam, że QVGA to rozdzielczość 240 na 160), owszem kolorowy, ale wielkości ale tylko 2,4 cala. Do tego zaledwie 16 MB (megabajtów, nie gigabajtów) pamięci wewnętrznej i naprawdę kieszonkowy rozmiar. Oto nowa Nokia 3310. Bateria 1200 mAh zapewnia do 22 godzin rozmów lub miesiąca stanie czuwania. Ciekawe, czy którykolwiek ze smartfonów obecnie używanych zbliżył się do tego wyniku choćby w 10%.  Pozostaje tylko pytanie - na ile okaże się sukcesem powrót legendy Nokii?

Na barcelońskich targach MWC 2017 zaprezentowano nową Nokię 3310 pracującą pod kontrolą systemu Nokia Series 30, czyli prawdopodobnie stary dobry Symbian, A ja przy tej okazji postanowiłem policzyć, ile telefonów w ogóle było wykorzystywane moim życiu. Nie będzie to trudne, ponieważ mam arkusz Excela w którym od wielu lat zapisuje informacje o posiadanej przeze mnie dynastii komputerów (obecny to czternasty z rzędu) oraz telefonach (obecnie używam dwudziestego z rzędu aparatu telefonicznego). 

Statystyka moich telefonów jest oczywiście z przewagą Nokii. Tak naprawdę na dwadzieścia aparatów telefonicznych, których do tej pory używałem był tylko jeden Sony Ericsson, jeden Siemens i jeden Samsung, którego zresztą używam do tej pory. Reszta, czyli 17 modeli, to Nokie, zarówno te zwykłe, jak i prawie wszystkie modele Communicator (z wyjątkiem pierwszego, czyli tzw. cegły). A ostatnią moją Nokię N900 używam także do tej pory, do drugiego numeru telefonicznego. Natomiast ze wszystkich Nokii najbliżej do obecnie prezentowanego kultowego modelu była używana przeze mnie Nokia 3110C, jeśli przez jeśli przez podobieństwo telefonu rozumieć podobieństwo numeracji jego modelu. Nawiasem mówiąc Nokia 3110C była także pancerna i doskonała, podobnie jak wydaje się nie być prezentowana obecnie Nokia 3310.

Ale gdybym to ja miał wybierać wskrzeszenie legendy, to postawiłbym jednak zdecydowanie na mój ulubiony (i używany przeze mnie) model Nokia 6310i.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz