piątek, 23 września 2016

Smutny dzień

Dziś o pewnym smutnym dniu - czyli dzisiejszym. Ale bez obaw - ne będzie ciotodramy. To fajne słowo przez kogoś wymyślone. Będzie o smutnym ale zwyczajnym dniu, a nie dniu pełnym nieszczęść na miarę Armageddonu. Zaczęło się od tego, że wstałem o godzinę później. Normalne, często się zdarza. Godzina w plecy. Ale organizm potrzebował tego aby wypocząć. I śnić. A śniło mi się, że jechałem jakimś ekspresem, ale bez oznaczonych miejsc, w którym ukradli mi walizkę. I jakąś inną podstawili w innym kolorze. I porządkowałem to co zostało z bagaży, gdy się cudownie obudziłem. Albo raczej zostałem obudzony przez budzik. 

Ubrałem się i poszedłem nad kanał. Na wodzie kręgi, pewnie rybki się pluszczą. No niestety nie - mży drobny, ale coraz mniej drobny deszczyk. Smutno, chłodno i jeszcze deszcz. A chciałem usiąść na ławeczce nad kanałem i posiedzieć trochę, ale ławeczka mokra. No to wracam i zapuszczam komputer do pracy. A tu problem. Zleceń po pierwsze jest już niewiele, pokazuje se dno w tej beczce, a na dodatek najbliższe sensowne zlecania są za 4 godziny. Bo teraz są mniej wycenione niż w momencie, gdy będą bliżej wygaśnięcia. Więc teraz nie opłaca się ich pisać. Mam zatem cztery godziny przymusowego bezrobocia. I niepokój w sercu, bo w takim tempie dziś wykończą się zamówienia. A co będzie w weekend, jeśli nie dorzucą nowych?

Będzie weekend na wypoczynek. Ale to będzie nerwowy wypoczynek. Muszę bowiem zebrać kasę na kolejny czynsz i na inne należności, a tu nie mam jak jej zarabiać. I mam zmartwienie. Tak prawie wszystko się sprzysięga przeciw mnie - pogoda, brak zleceń w pracy. Ale mimo wszystko mieszkam przynajmniej w pięknej okolicy. I czasem spotyka mnie coś pięknego. Na przykład to, że dziś odezwał się do mnie (po ponad miesięcznym milczeniu) pewien chłopak, na którym mi bardzo zależy. Czy to nie jest pozytywny znak przebijający z nawiązką wszystkie dzisiejsze codzienne małe smutki? I oczywiście, ponieważ już nie raz przekonałem się, że takie rzeczy nie dziej się u mnie swawolnym przypadkiem, zastanawiam się jaki to jest znak i co on zapowiada.

Na pewno na teraz zapowiada jedno - że nawet w smutnych dniach bywają chwile radości :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz