wtorek, 5 kwietnia 2016

Open Street Map

Runastic ma, jak już pisałem portal internetowy. A w nim można także przeglądać trasy zapisane przez nawigację Na komórce Runtastic używa map Google, które są bardzo kiepskie z prostego powodu. Wymagają ściągania z netu i nawet o ściągnięciu na telefon trzymane są tam tylko przez dwa tygodnie. Jeśli więc idziemy w nieznany dotąd teren i nie mamy połączenia mobilnego z internetem (a ja mam je wyłączone, aby nie tracić na to kasy), to mapy Google się nam nie ściągną i będziemy szli na ekranie telefonu po pustce bez mapy.

Na portalu Runtastic jest 5 map do wyboru jako tło. I zainteresowała mnie mapa zaznaczona jako OSM. Okazało się, że jet to Open Street Map. To doskonała darmowa mapa, podobno aktualizowana co 10 dni (dla porównania mapa Garmina jest aktualizowana tylko cztery razy do roku). Otóż znalazłem w internecie miejsce FTP, gdzie jest kolekcja map OSM dla dosłownie całego świata do urządzeń Garmin. Ściągnąłem dwie dostępne mapy Polski - drogową i rowerową, w dwóch wersjach. Jedna jest do oprogramowania Carmina na komputerze, a druga jako plik mapy do samego urządzenia Garmin. 

W moim poczciwym Oregonie nie było nawet mapy Garmina, ale GP Mapa - stara polska mapa dodawana w początkach obecności Garmina na naszym rynku, gdy jego własne mapy nie obejmowały Polski. Moja GP Mapa miała już 7 lat i była bardzo nieaktualna. Zamieniłem ją w Oregonie na mapę OSM, a ponadto zainstalowałem mapy OSM na komputerze, usuwając stare mapy Garmina. Jedynie GP Mapę zostawiłem na komputerze jako pamiątkę. Oregon ma więc aktualną mapę, ale powędrował do szuflady. Bo na razie nie będzie potrzebny. A ja mam na kompie mapy Open Street, które są naprawdę bardzo dobre.

Ale to nie koniec wprowadzanych zmian.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz