czwartek, 10 października 2013

Transfer

4 czerwca 2013
Postanowiłem pójść do rodziny gdzie jest pecet i tam spróbować uruchomić programy do transferu SMS z Nokii do Androida. Oczywiście godzinę przyjścia tak obliczyłem aby nikogo w domu nie zastać. Więc poszedłem sobie na spokojnie, z 3 telefonami i dwoma kablami (bo pogram transferowy wymagał połączenia obu telefonów jednocześnie).

Niestety, nie miałem szczęścia co do pustego domu - zastałem żonę. Oczywiście powiedziałem po co przyszedłem nie nadmieniając jednak nic o kupnie nowego telefonu. Przy okazji wysłuchałem jak zawsze swojej porcji pretensji. A potem miałem pretensję do peceta za zbyt wolne uruchamianie się. I zacząłem eksperymentować z programami - które niestety okazały się nieprzydatne. Kicha.

W końcu podłączyłem obie Nokie (po kolei) do komputera i przez Ovi Suite podejrzałem ich SMS-y a następnie wyeksportowałem do jedynego możliwego formatu CSV. I zgrałem po dwa pliki CSV (wiadomości odebrane i wysłane) dla każdego telefonu. W sumie cztery pliki, wszystko około 570 KB. Wróciłem do domu i znalazłem aplikację na Androida odczytującą pliki CSV. I zaimportowałem je do telefonu.

Pełen obaw uruchomiłem program obsługujący wiadomości i - pozytywny szok. Z początku wydawało się, że nie zaimportował wiadomości jako konwersacji ale jako pojedyncze. Ale po prostu tyle miałem wątków konwersacji, że tak się wydawało. W sumie konwersacji mam 80 a wiadomości ponad cztery tysiące. I wszystko jak należy - prawidłowo zakodowane. Wiadomości wychodzące i przychodzące, czasy nadania lub odebrania. Mam pełną komunikację przeniesioną na Androida.

W sumie wszystko poprzez rozpaczliwą próbę podjętą po tym jak inne środki zawiodły - ale jednak udało się ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz