sobota, 1 czerwca 2013

Posteryzacja

28 stycznia 2013
Zabawa godna dziecka, więc do publikacji w Dzień Dziecka ;-) Postanowiłem - nagle, spontanicznie - zmienić galerię zdjęć na moich profilach gejowskich. Do tej pory miałem inną konwencję - zdjęcia mojej osoby były szare, jakby grafitowe, rysowane ołówkiem, zaś tło było kolorowe. Każde zdjęcie miało oczywiście inne tło - w sumie konwencja była ta sama, ale zdjęcia były różnorodne, być może za różnorodne. A dziś wpadłem na inny pomysł.

Zastosowałem filtr posteryzujący zdjęcia. I to radykalnie - do czystej czerni i bieli. Bez szarości, jak to było do tej pory w moich fotografiach. Mam dwa parametry do ustawiania. Pierwszy to balans czerni i bieli -  decyduje o tym co zaliczyć do jednej lub drugiej. Drugi to wygładzanie szczegółów - sprawia że plamy są wyraźniejsze lub bardziej zaokrąglone. Każde zdjęcie wymaga oczywiście innych ustawień, bo każde trzeba oddać maksymalnie plastycznie.

Potem zrezygnowałem z bieli, zostawiłem tylko samą czerń przez którą ładnie prześwituje gejowska flaga tła. I na koniec (ze względu na Fellow które mi odrzuciło zdjęcie konturowe) dodałem miniaturki szarych fotek w tych zdjęciach.  I ostatecznie tak to wygląda:

Wiele moich zdjęć nie przeszło tego testu. Były za mało kontrastowe, pojawiały się na nich za duże białe lub czarne obszary, bez szczegółów - albo szczegóły były zbyt mało wyraziste. W sumie do publikacji wybrałem 4 zdjęcia, które nazwałem think, see, show i play. Z estetycznego punktu widzenia są lepsze - bo choć mało wyraźne jako zdjęcia, są zdecydowanie bardziej artystyczne i mają spójny klimat. Wszystkie umieściłem na tle gejowskiej flagi.

Konsekwentne, spójne i odjebane - cały ja i moje profile ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz