środa, 9 listopada 2011

#176 - koślawe myślenie

Na Facebooku często spotykam się z koślawym myśleniem i choć próbuję je prostować, nie zawsze to wychodzi. Koślawym myśleniem nazywam myślenie negatywne, przesadnie krytyczne wobec siebie. Oto przykład wątku komentarzy, w których to koślawe myślenie się przejawia.

Oznaczenia: cudze teksty / mój tekst
Autor wątku przedstawił zdjęcie małej, futrzastej foki, która wyleguje się z zaspaną miną na brzegu - i napisał:
- Tak się dzisiaj czuję
Pierwszy komentarz był właśnie przykładem koślawego myślenia:
- A jak ja się mam czuć, jak mam kolejne urodziny, masakra coraz bardziej stary
Staram się pomagać samobiczującym się ludziom więc napisałem:
- Pomyśl pozytywnie - że zostało ci mniej życiowych problemów niż rok temu ;)
A oto inne komenty, które pojawiły się potem (każdy od innej osoby):
- me too...;-/
- Mogę Cię pocieszyć,że nie tylko TY
- ale ty tłusty :P
I taki jest Facebook - trzy osoby się umartwiają z powodu urodzin, łącząc się w tym wyimaginowanym bólu, a na koniec typowy dla Facebooka "żarcik" (nawiązanie do tłustej foczki na zdjęciu). Pozytywne myślenie trudno jest zaszczepić ludziom skłonnym jedynie do narzekania.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz