poniedziałek, 31 lipca 2017

Nowy dyktat

Dzisiejszy post będzie dotyczył mojego świętej pamięci programu, o ściślej addona do przeglądarki Chrome, który odpowiadał za dyktowanie głosowe i przekształcanie mowy którą dyktowałem na plik tekstowy na komputerze. Stosowałem to przede wszystkim w pracy, w której piszę różnego rodzaju teksty i klepanie ich na klawiaturze byłoby po prostu bardzo niewygodne. W takim przypadku stosowanie systemu, który rozpoznaje mowę i pomaga zamienić wypowiadane słowa na pliki tekstowe jest bardzo komfortowe i szybkie. Dzięki temu jestem w stanie znacznie oszczędzić na pisaniu, a jedynie potem poprawiam z klawiatury wprowadzony tekst i mam już gotową pracę.

Tak się jednak złożyło, że kiedy dzisiaj uruchomiłem w osobnym okienku addon do Chrome, którego do tej pory używałem, to otrzymałem na jego ekranie formację o tym, że jest co w nim suspended i mam się skontaktować, tylko nie wiadomo z kim. Nie wiem, czy to jakiś wirus, czy też wyczerpanie się serwera, z którego dany addon korzystał. W każdym razie musiałem sprawdzić szybko, jakie są inne addony do przeglądarki Chrome i wgrałem sobie nowy, który ma taką wadę, a może i zaletę, że nie jest umieszczony w osobnym okienku, a jedynie w innej zakładce w przeglądarce. Poza tym może nie wygląda tak dobrze jak tamten, ponieważ idiotycznie pokazuje na początku wiadomość powitalną zamiast czystego ekranu, a rozpoznawany tekst w czasie dyktowania nakłada się na to. Wygląda to brzydko.

Jednak przypadku takiego addona nie jest istotne to, w jaki sposób on wygląda, ale to, w jaki sposób jest w stanie rozpoznać tekst i czy robi to z błędami, czy też bez błędu. W przypadku mojego nowego addonu bardzo ciekawą funkcją jest to, że mogę trakcie dyktowania z klawiatury wprowadzać na przykład znaki interpunkcyjne. To sprawia, że nie muszę potem ich dopisywać w trakcie poprawiania tekstu i mam o wiele mniej poprawek do wykonania. Dopisywanie znaków interpunkcyjnych było moją główną pracą poprawkową w przypadku poprzedniego addona, a to teraz będę musiał korygować jedynie błędnie rozpoznane wyrazy albo końcówki wyrazów. To wszystko sprawi, że jest pewnością moja praca będzie nieco szybciej przebiegała i być może okaże się, że ten nowy addon będzie zbawienny.

Kto wie, może dziś oszczędziłem sobie średnio 15-30 minut pracy dziennie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz