niedziela, 22 stycznia 2017

Nie jest tak źle?

Przeczytałem dziś ciekawy artykuł internetowym wydaniu "Wprost" o tym, że jedna na pięć młodych budzi się w nocy po to żeby zerknąć na Facebooka. Tak bardzo są przywiązani do swojego medium społecznościowego, że poszukują wieści także w środku nocy. Co najciekawsze, wiąże się z tym potem uczucie przemęczenia ogólnie, a i ja czasem także takie uczucie posiadam u siebie i przyznaje się, że niekiedy budzę się w nocy, aby zerknąć na Facebooka. Czyżbym był młody?

Czuję się młody w środku. Tyle, że ja inaczej korzystam z Facebooka niż te osoby, których badali walijscy uczeni. Dla mnie Facebook to miejsce, które dostarcza przegląd artykułów z ulubionych przeze mnie mediów. Jest to więc pewien strumień artykułów medialnych i praktycznie nie ma w nim żadnych postów od osób znajomych, które na Facebooku posiadam. Nie przeglądam więc na Facebooku tego, co pisze krąg moich znajomych. Szukam tego, co piszą różnego rodzaju media o różnych sprawach z kraju i ze świata. Poszukuje zatem typowych newsów, ale i tak rzadko kiedy w nocy spoglądam na Facebooka. Prędzej wchodzę do gry i wykonuję rutynowy spacerek zbierając surowce.

Nie bronię się przed wstawaniem w środku nocy z łóżka. Czytałem, że kiedyś w czasach średniowiecza i innych historycznych epokach ludzie wstawali na dwie godziny w nocy, a potem dopiero kładli się ponownie spać. Jeśli więc nie mogę spać, to zamiast przekręcać się z boku na bok w łóżku wolę wstać i zająć się czymś, a potem pójść spać dalej. Gorzej, że w takich sytuacjach czasem ten kolejny sen jest znacznie dłuższy i nie wstaję tak wcześnie rano, jak bym tego chciał, a w ciągu dnia jestem potem przemęczony. Nie byłem w stanie jeszcze dotąd ustalić sobie dobrego cyklu zasypiania i wstawania tak, aby optymalnie wykorzystać moje siły. Staram się jednak eksperymentować w tym zakresie i mam nadzieję, że mi się uda coś wypraktykować.

Jeśli wstajecie w nocy  i wchodzicie na Facebooka, nie obawiacie się - jesteście po prostu młodzi ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz