czwartek, 7 lipca 2016

Nie potrafią przegrywać

To stara jak świat prawda - ludzie na ogół nie potrafią przegrywać. Na czatach gejowskich objawia się to także w zabawnej, karykaturalnej wręcz postaci. Miałem taką rozmowę niedawno na nicku zawodowym, czyli sugerującym, że wykonują masaże. Pan z Mokotowa napisał mi na ślepo abym wpadał - nawet nie zapytał co robię i czego mógłby się po tym moim wpadnięciu spodziewać. Odpisałem mu, że jak zamówi masaż, to wpadnę. W końcu nie wpadam na słowo z czata, to dla mnie niewiarygodne. Aby zamówić masaż trzeba potwierdzić to telefonicznie lub esemesem. 

A pan napisał, że nie płaci. No to mu napisałem, że jeśli nie płaci, to nie ma. I on na to od razu odpalił mi tekst - spadaj gejowska kurwo. Pięknie i poetycko to ujął. To skrót myślowy, i to podwójny - z jednej strony kurwa jako ktoś, komu się płaci (nawet jeśli ta "kurwa" robi tylko masaż), a z drugiej strony to przy okazji praktyczna obelga wobec kogoś, kto nie podpasował temu panu do jego koncepcji szybkiego, darmowego seksu. Bardzo zabawne są te rzucania się i przytupywania na czacie, gdy okazuje się, że komuś nie poszło po jego myśli.

Ja w takich sytuacjach zachowuję stoicki spokój i rezygnację. Trudno, no problemo - tak to już w życiu bywa. Nie każdy każdemu odpowiada. Bo co mam robić? Denerwować się? Rzucać na kogoś. komu się nie spodobałem, obelgi? Przecież tym tylko się ośmieszę. Trzeba umieć przegrać - i umieć grać dalej. A poza tym nasuwa się taka praktyczna refleksja – jeśli ktoś przegrywając natychmiast zrzuca maskę, to i w życiu z nami jako partner pewnie by nie raz także maskę zrzucał. Bo w życiu razem też się wiele razy przegrywa i też trzeba umieć to robić z klasą. I też gra się dalej.

I tylko wtedy można wygrać.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz