czwartek, 23 czerwca 2016

Mój mały Brexit

Dziś referendum mieszkańców Wielkiej Brytanii w sprawie tak zwanego Brexitu. Unia Europejska robi w gacie. I powinna! Trzeba było lepiej traktować państwa unijne i unijne narody, a nie narzucać europejski socjalistyczny kołchoz. My w Polsce i środkowej Europie już socjalizm przerabialiśmy. Ale bogaci zachodni Europejczycy jeszcze nie. I stąd być może taka perwersyjna chęć lewackich euro elit do budowania tego, co (jak wiadomo już na starcie) będzie tylko kolejną socjalistyczną porażką. Bo ten ustrój się po prostu nie sprawdza. Na całym świecie socjalizm nie działa, jak niedawno ogłosił pewien wielki zwolennik socjalizmu po objechaniu 110 krajów.

Ja miałem taki "socjalizm" budowany w moim życiu osobistym. Próbowałem budować związek i życie razem, szczęście rodzinne. Ale w przeciwieństwie do unijnego socjalizmu nie uważam aby to była utopia. Po prostu mój "socjalizm" (który tak nazywam tylko dlatego, że po prostu się nie udał, a nie dlatego że jest niemożliwy do realizacji) został spróbowany z jak się okazało nie do końca odpowiednią osobą, a raczej osobami. Bo ja też nie byłem do końca odpowiedni i dojrzały do tego związku. W efekcie to nie wypaliło i zawaliło się, co bardzo mnie załamało. 

Gdybym teraz ponownie zaczynał tą samą drogę, to nie popełniłbym wielu błędów. Ale nie da się już cofnąć czasu. Można co najwyżej mieć swoją drugą szansę. I nie wiem czy łaskawość Boga mi ją kiedykolwiek da. A nawet jeśli da, to czy będę w stanie ją wykorzystać. Mam wiarę, że tak, ale sama wiara - choć jak mawiają góry przenosi - to jednak chyba u mnie nie dość silna jest, aby się to ziściło. Ale obym się mylił. W każdym razie mój mały Brexit, którego dokonałem przed kilku laty, jak na razie niesie za sobą pasmo pokuty. Ale jeśli ta pokuta ma być wstępem przed drugą szansą w życiu, to nie waham się przez nią przechodzić. No i przede wszystkim ja uczę się na błędach i wyciągam wnioski z przeszłości i wnioski na przyszłość. Mam nadzieję, że to mi pomoże ułożyć odpowiednio życie.

Niestety, nie jestem takim optymistą w zakresie wyciągania wniosków w stosunku do lewackich euro elit z Unii.

1 komentarz:

  1. Przede wszystkim to Polacy robią w gacie, bo skończy się emigracja za lepszym życiem (właśnie tam najczęściej Polacy szukali szansy na życie, a często na przeżycie). PiS się chwali, że obecnie jest najniższy stopień bezrobocia! Szczyt hipokryzji! Skoro większość bezrobotnych już wyjechali i nadal wyjeżdżają z kraju bez żadnych perspektyw tutaj, to oczywiste, że stopień bezrobocia SZTUCZNIE zmalał. Gdyby rząd był uczciwy to uwzględniłby rzeczywiste bezrobocie (łącznie z tymi, którzy już stąd spierd...lili, a nie zawsze legalnie pracują na Zachodzie), a nie tylko tych zarejestrowanych w UP!
    Gdzie Ty widzisz jakiś socjalizm w UE, gdzie liczy się tylko kasa i wpływy najbogatszych? Od kiedy to socjalizm stawiał na kapitał i zyski dla najbogatszych kosztem najbiedniejszych? Widocznie zupełnie inaczej rozumiemy socjalizm...

    OdpowiedzUsuń