poniedziałek, 27 października 2014

Ku.wa wszyscy

Rzadko kiedy zdarza się aby anons zaczynał się od słowa "kurwa". Dlatego też gdy na taki anons trafiłem, przykuł moją uwagę. Nieświadomie autor anonsu sięgnął po marketingowy schemat AIDA (Attentiion, Interest, Desire, Action) i sprawie zadbał o owe "Attention". Oto jego dzieło:

Ku.wa wszyscy tu myślą kutasami tylko! Poddaję się i już nie szukam. Poznałem miłość mojego życia ale on po pół roku powiedział, że nie chce się wiązać teraz nie mam już nic. Razem z nim odeszły marzenia, chęć walki i starania się . Życie straciło sens. Zrobiłbym wszystko żeby go odzyskać......... Czemu tu wszystko jest tak posrane? 

W sumie zwróćmy uwagę, że formalnie nie ma tu słowa "kurwa" a jest słowo "ku.wa". Ale psychologia czytania pozwala odtworzyć niekompletny wyraz, szczególnie gdy w środku jest tylko mała kropka. Ale do przykucia uwagi to wystarczyło. Potem zaś pojawia się zainteresowanie, drugi element schematu AIDA - mamy bowiem całkiem ciekawą historię. Na początku co prawda powszechne narzekanie na "wszystkich". Ale potem ciekawy wątek poznania miłości życia - kto się tym nie zaciekawi?

Nawet nie zastanowisz się dlaczego pomimo poznania miłości życia szuka partnera w stosownym dziale ogłoszeniowym. Taka jest magia dobrej reklamy, że nie pozwala na racjonalne przemyślenia kiedy ją odbierasz. refleksja może przyjść potem, gdy rozkładasz reklamę na czynniki pierwsze. No cóż - okazuje się, że nic nie wskórał z tą miłością życia. Smutne. Tak naprawdę jednak jest pewna nadzieja. Może się uda go odzyskać?

Fajna reklama - w sumie jako anons jest niejednoznaczna. Bo czego autor anonsu szuka? Powrotu do ukochanego? To chyba nie przez publicznie dostępne ogłoszenie. Znalezienia kogoś nowego? Ale to będzie trudniejsze bo każdy wie, że nadal myśli on o swoim byłym.

A może powód anonsu był najzwyczajniej inny - po prostu chciał się "komuś" wyżalić?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz