piątek, 10 października 2014

Bramka SMS

Dziś o bramce SMS. Ale bynajmniej nie o takiej jaką zapewne znacie. Tu nie chodzi o internetowe narzędzie do wysyłania wiadomości. Słowo "bramka" jest w znaczeniu bardziej dyskotekowym - jako punkt kontrolny, zapora. Coś jak ochrona lokalu. Przez bramkę trzeba przejść aby wejść do klubu. A to się fachowo nazywa selekcja.

Taką samą selekcję warto mieć w pracy, jeśli polega ona na kontaktach z anonimowymi klientami i umawianiu spotkań. Po co umawiać spotkania, które się realnie nie odbędą? A co gorsza być może blokować nimi dostęp klientowi, który by realnie przybył na spotkanie? Dlatego w pracy z anonimowymi klientami bardzo przydaje się jakaś forma ich weryfikacji. A dokładniej weryfikacji solidności klientów

Przez internet każdy może pisać bajki i umawiać się do woli, bez ponoszenia odpowiedzialności za swoje puste deklaracje. Dlatego sam net nie wystarcza mi do umawiania spotkania z klientem. Wymagam kontaktu telefonicznego w celu potwierdzenia rezerwacji. Najlepiej przez SMS, ale może być też rozmowa głosowa. Zakładam, że jeśli ktoś potwierdza przez telefon, to jest wiarygodny. A na pewno znacznie bardziej wiarygodny do entuzjasty wyłącznie umawiającego się przez net.

Bo wiarygodności nigdy dosyć :-)

1 komentarz: