środa, 12 września 2012

Nowości GG

kwiecień 2012
Formalnie nie tyle nowości GG, którego nie używam, tylko na makowym programie Adium, z wtyczką GG. I nawet nie nowości - bo owszem, jest nowa wersja i nieco niestabilna - ale moje własne usprawnienia. Po pierwsze, nauczyłem się kasować kontakty na GG - program Adium nie kasował ich z serwera, skąd nieustannie wracały jak niechciany bumerang. Poprzednio kasowałem je na pecetowym GG, ale teraz się nauczyłem logować wprost na serwer GG i tam je "dorzynać" w razie potrzeby.

W razie potrzeby, bo program Adium zdaje się albo kasować niektóre kontakty z serwera, albo już ich tak ochoczo nie uploaduje na serwer GG. I dlatego po skasowaniu lokalnie na komputerze nie wracają już - przynajmniej niektóre - i na lokalnym kasowaniu się robota kończy. Efektem zaś łatwego kasowania kontaktów jest łatwe ich nadawanie poznawanym osobom - które dzięki temu mogę od razu identyfikować w rozmowie. A w razie braku kontaktu łatwo usunąć - leczy gdy w przyszłości ktoś raz zaetykietkowany się odezwie, będę go miał już pod jego nazwą i skojarzę.

Zmieniłem też nieco layout listy kontaktów na samym Adium. Nieco pomniejszyłem miniaturki zdjęć kontaktów oraz czcionki, aby więcej kontaktów się zmieściło na liście. Chodzi o to aby jak najwięcej ich odkryć bez przewijania. A w sumie mam teraz około 40 osób - po wyczyszczeniu listy z około 20 nieaktywnych. Kontakty aktywne są zawsze wyświetlane na początku listy, więc mam pogląd na to kto się zjawia. 

Zrobiłem też trzy nowo nazwane grupy kontaktów. I po polsku tym razem, a nie po angielsku. Bliscy (z ikonką "[ +++ ]"), Dalsi (z ikonką "[ === ]") oraz Lodówka (z lodówkową ikonką "[ *** ]"). Oczywiście nie jest przypadkowe że pierwsze litery tych nazw grup są alfabetycznie pogrupowane: A, D i L. Takie już mam poczucie estetyki ;-)

Ważne że dzięki tym usprawnieniom GG działa lepiej, a mnie pozwala sprawnie zarządzać i kojarzyć większą liczbą kontaktów :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz