sobota, 3 października 2015

Koniec Gadu

Niedawno pożegnałem się z używaniem Gadu-Gadu. A wszystko przez czat Facebooka - ale wcale nie dlatego, że zastąpił GG. Po prostu korzystałem z programu, w którym miałem jednocześnie konta GG i Facebooka. I w pewnym monecie ten program po prostu nie mógł się z Facebookiem połączyć.

Okazało się, że to wina programu, a na aktualizację nie było co liczyć (bowiem obecna, aktualna wersja jest sprzed roku). Więc wybrałem inny komunikator, Messages, w którym czata Facebooka daje się bez problemu zainstalować. Ale ten program nie obsługuje GG. Dawniej niektóre serwery oferowały transport GG do innych protokołów, co pozwalało używać GG jakby przez "przejściówkę" - ale obecnie ta usługa albo wygasła, albo jest płatna. 

Starałem się jak moglem i próbowałem uruchomić ten transport GG na kilku serwerach, ale w końcu się poddałem. Nie opłacało mi się płacić za przekierowanie GG. A zaleta byla taka, że gdy znów uruchomiłem czaty na Facebooku, które u mnie nie działały poza samym Facebookiem przez kilka miesięcy, to odezwało się do mnie kilka osób, z którymi dawno straciłem kontakt. Przynajmniej coś zyskałem :-)

Bonus na wejście? ;-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz