środa, 14 czerwca 2017

Kod frustrata

Zadziwiające jest, jakie odpowiedzi otrzymuje się, gdy szuka się kogoś do związku i zamieszcza również anonse. Niekiedy ludzie odpisują w sposób dziwaczny i tak zagmatwany, że nawet amator kryptologii mógłby mieć problem z zorientowaniem się, o co chodzi. Tego rodzaju wiadomość trafiła mi się dzisiaj po południu, gdy zasiadam do komputera. Nie mogłem napisać rano postu na blog, dlatego że miałem spakowany komputer, przygotowując się do przenosin, które jednak potem nie nastąpiły. Dlatego teraz mogę uzupełnić zaległości - i oto cytuję odpowiedź na mój anons, którą otrzymałem od pewnego dżentelmena (pisownia wiadomości oryginalna):

bosze, zukaszja ten 42-letni bodaj prwnik, ateista zaczyna byc nie tylko meczace, ale staanawiajace,ze faect, ktory Kos szusza nie moze Jego znalesc (nie chodzi mi o sauny, kurwi-dolki tzw.kluby) piotr

Gdybym był złośliwy powiedziałbym, że jest to kod frustrata. A gdybym był jeszcze bardziej złośliwym, napisałbym, że to KOD frustrata. Faktycznie zaś jedno mnie dziwi - czy ten, który pisał tak przepiękny i tak głęboko literacki respons na mój anons jest owym 42-letnim "bodaj prawnikiem", czy też jego ma na myśli. Raczej chyba ta druga opcja, bo gdyby sam był prawnikiem, to nie pisałby o sobie "bodaj". I nie miałby na bakier z ortografią i gramatyką oraz jasnością myśli. W końcu określenie "prawniczy język" oznacza precyzyjny i logiczny sposób wyrażania się.

Szersza refleksja po zapoznaniu się z tym responsem jest jednak inna. Na anonse odpowiadają lub też na czatach wypowiadają się ludzie, których można określić mianem różnego rodzaju frustratów i dziwaków. To ludzie, którzy swoje dziwne gorzkie żale przelewają na innych - bluzgają, wypisują niezrozumiałe rzeczy, kopiują z automatu tę samą odpowiedź do wielu ludzi (co można stwierdzić samemu otrzymując jej liczne sklonowane kopie). No cóż, każdy swoją frustracje leczy w taki sposób, jaki  uważa za stosowny. 

Widocznie ten świat musi taki być, bo gdybyśmy sami nie mieli frustracji to może świat byłby sfrustrowany.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz